KEHIDUPAN SEORANG PENGANGGUR (PENGUTIP ANGGUR)

GOSH, IM SO BORED!!

Bangun pagi, turun bawah. Mama dah gi sekolah. Tinggal lah aku keseorangan bertemankan tv dan lappy. Maka bermulalah hari pereputan seharian saya. Then, makan. Kalau dapur tu kotor, aku kemas lah sikit2 lepastu. Ye lah, dari dok melepet, baik buat kerja. Ada gak ah fungsi aku kat dunia ni hehe. Pastu, mereput lah depan lappy. DOTA, BLACKSHOT, TWITTER, YOUTUBE, SKYPE. Habis satu round benda tu, ulang lagi sampai kol 6. Kol 6 tu keluar. Belok kiri atau belok kanan..

Belok kiri - Bar
Belok kanan - Bola

Kalau rasa macam dah gemuk sikit, gua belok kiri. Kalau macam bosan ke pe, gua belok kanan. Tapi ke depan ke belakang tak boleh ah.. Masuk rumah jiran plak kang haa jangan macam2 kau rep. Pastu main lah sampai ke maghrib. Balik tu nasib baiklah ada gak drama best. CINTA SI WEDDING PLANNER. hahahaha. ah lantak ah aku nak tgok drama.

Selalunya, kol 8.15 pm tu aku dah gerak tuisyen. Setiap malam bhaii tuisyen dulu. Taknak penat plak. But, insyaAllah all those tired and tears gonna be rewarded with a good result. So, semenjak jadi lepasan SPM ni, tuisyen pun terpaksa lah aku lepaskan. Rutin malam gua sama macam siang tadi. Cuma malam tu macam MOVIE NIGHT lah sket. Tengok lah memana movie yang terlintas kat putlocker tu. Dekat kol 3-4 pagi, baru gua lelap mata. Bukan apa beb, gua takleh ah tidur awal ni. Dok guling2 atas katil tu mcm kucing sensorg. Kalau ada orang teman takpe ah gak. Kalau benda lain yang teman, haa gua raklu tidur bawah ketiak mak ayah hahaha.

So, tu je lah bebelan gua. Hidup lepas SPM ni, lagi2 penganggur bosan beb. Lain ah jadi tukang kutip anggur kat luar negara. Dapat gaji, tukar duit Malaysia, kaya den. Bak kata daft punk, EAT, SLEEP, RAVE, REPEAT!

CHOW

Comments

Popular posts from this blog

UKM Dentistry Interview 2017

The Perks of Being A UKM Dental Students

Jubah Hitam