FRIENDS AND HATERS !!




Hai korang! Hari ni aku nak share lah about FRIENDS AND HATERS. Serius, setiap orang mesti ada kawan, dan haters. Tak boleh elak, gais. Mesti ada yang takkan puas hati ngan kita. Eventho, how much kita buat baik ngan semua orang.

Kita ambik example, kita buat baik ngan Orang A, Orang B mesti akan tak suka kau sebab any reasons like "ish berlagak baik je" "ish ngan aku takde plak camtu" And walaupun kita treat Orang B tu baik gak, it doesn't work. No matter how much kita buat baik ngan hater, diorang takkan terima. Diorang still akan cari salah kita.

Tapi, chill. Kita mesti akan ada kawan yang always support kita no matter how down we are. And kadang2, dia yang akan jadi spy untuk kita huhu. The best friends are those who always stand by us. Diorang always percaya kita walau banyak mana mulut longkang berkata kat sekeliling about how bad you are. Sebab, diorang juga yang betul2 kenal kita berbanding orang lain.

Tapi, apa jadi kalau kita campur dedua ni??

FRIENDS + HATERS = BACKSTABBERS



Ini paling hanj*ng sekali hahaha. Sebab aku dulu ada masa Form 4. Sebab kita trust orang tu, orang tu tikam belakang kita. Kau ghase? That is worse than haters. Time ni, kita tak percaya semua orang. Including our best friend. And how aku handle benda ni dulu, aku tak percaya semua orang and aku carry on with my life without kisahkan sesiapa dah. Aku buat baik ngan semua orang eventho dia tak suka aku. *things getting more personal over here* hehe. So, lama2 adalah seorang insan ni jadi pengantara antara aku ngan orang lain. Dia lah yang baik2 ngan aku and alhamdulillah, since then, things getting better.

So, gais. Chill laa. Korang mesti akan jumpa dua jenis orang kat dunia ni. Yang penting, how you handle diorang. Just be kind, no matter how bad people treat you. Lama2, orang akan baik ngan kau. Jangan hilang fokus kat benda yang korang kejar like studies or kerja disebabkan orang lain. Stay classy and everything is gonna be fine.

That's all. Hope you guys will stay awesome. Gua raklu ppe roger. Do comment and follow my blog. I appreciate it a lot

Comments

Popular posts from this blog

UKM Dentistry Interview 2017

The Perks of Being A UKM Dental Students

Jubah Hitam