The Time Has Come

Tick, tock, tick, tock

Tiba-tiba je dah bulan April. Ni pun dah nak masuk bulan Mei dah. "Dear may, please be kind to me" lulz..


So, beberapa minggu lepas aku dapat tawaran untuk masuk ke Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (Kuala Pilah). Alhamdulillah. Bersyukur lah gak dapat tawaran tu. Nak jadikan as a backup plan je. Yes, only backup plan. Aku punya Plan A is masuk Asasi. Dorongan ibu bapa gitu. Lagi pun, abang aku tu pun dulu masuk Asasi UiTM kat Palam (Puncak Alam). And he did well kat sana.


Ramai gak kata, UiTM ni best and tak terlampau berat. Requirementnya pun tak lah terlampau membebankan macam Asasi lain. UM, UKM.. Pergh berat tu nak aku bawa. Tak berani den. Parents pun prefer aku masuk uitm ni. Taknak buat aku serabut kepala katanya.
Another reason aku pilih Uitm ni pun sebab dia ada tawarkan kos dentistry. InsyaAllah, boleh lah aku sambung kos tu and capailah cita-cita sebagai pembedah gigi lulz. Aku minat medic ni, tapi abang aku tu sendiri warning jangan ambik medic sebab berat sangat2. Katanya, dentist pun boleh tahan ke pe en. Well, betul lah gak katanya.


Aku tak sabar sebenarnya nak sambung belajar. Tengok kawan aku tu ramai dah sambung belajar, tapi swasta lah. Saya mana lah mampu nak bayar berbelas ribu. Bukan apa, dah lama tak belajar ni rasa macam membazir pulak hahaha.


Tapi, apa-apa pun semoga aku dapatlah capai apa yang aku nak. InsyaAllah. Gerak lu ppe roger


Comments

Popular posts from this blog

UKM Dentistry Interview 2017

The Perks of Being A UKM Dental Students

Jubah Hitam