Minggu Destini Siswa (MDS) UiTM




So, 24/5 aku masuk Uitm dengkil for asasi sains. Pagi tu kol 8.30 aku daftar ah kat kaunter tu. Dia ada bagi 2 borang like borang peribadi kecik and satu kertas aku janji. Then, proceed ke kaunter kunci. Aku tunjuk nombor bilik aku, then abang yang jaga kaunter tu bagilah kunci tu. Satu untuk kunci rumah, satu kunci bilik.

Nak daftar, srs senang beb. Kau ready je satu surat tawaran. Borang yang kau print apa semua tu tak guna masa tu. Guna masa lain. So, dah dapat kunci aku pun gerak ah masuk bilik. Kemas lah bilik tu apa semua. Siap kemas tu dalam pukul 12 je.

Pukul 5 kau kena turun bawah for MDS. Means, dari kol 12 sampai 5 tu lah aku free. Tapi masa free tu aku borak lah ngan kawan baru.

Pukul 4.30 tu, kitorang siap2 lah nak turun. Then, kena susun ikut bilik. Kemudian, adalah abang faci (budak asasi gak but in 2nd semester) minta borang and surat aku janji yang dia bagi pagi tadi. So, masa sebelum tu kau kena ah isi2 dulu.

Ps : MDS ni serius mencabar kesabaran kau sebab most of the time, kau kena menunggu for 20-30 minutes ah. And kalau aku, agak tak sabar gak sebab sakit pinggang beb. So, kena ah sabar en...

Sambung cerita, habis menunggu tu kitorang gerak gi Anjung Dengkil for 'lunch'. Makan free haa

Then, gerak gi Pusat Islam for asar pastu terus ke maghrib. Lepas maghrib pulak, ada kuliah laa. And kebetulan time tu nak masuk bulan ramadhan so faham2 je lah tazkirah ramadhan.

Habis tazkirah, solat isya ah. Then,  gi makan malam. Makanan dia semua sedap srs. Bukan macam makanan free kat kantin sekolah. Ye ah, catering kan, memang lah sedap. So, aku boleh kata makanan dia memang puas hati.

Masuk balik Pusat Islam tu, adalah several taklimat abt uitm tu. Aku pun tak dengar sangat lol. Tapi awal2 aku kata, PI tu takde aircond and panas. So, kalau dah pakai kemeja tu faham2 lah. Habis taklimat tu, balik bilik.

So, tu je lah MDS first day aku. Nanti aku update second day.

Comments

Popular posts from this blog

UKM Dentistry Interview 2017

The Perks of Being A UKM Dental Students

Jubah Hitam